Nie zalogowany...   Zaloguj się   lubZarejestruj się!
Prototyp.pl - Subskrybuj kanał RSS Nowe wyroby w Prototyp.pl
Subskrybuj kanał RSS
Jesteś tutaj:  Strona główna   /  pomoc


Pomoc dla platformy Prototyp.pl

Centrum pomocy platformy Prototyp.pl jest miejscem, w którym znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące funkcjonalności, opcji oraz możliwości dostępnych w platformie Prototyp.pl.

Poniżej publikujemy pełny zestaw pytań, które do nas dotarły, wraz z naszymi odpowiedziami.

Jeśli nie znajdujesz na tej stronie odpowiedzi na swoje pytania i potrzebujesz natychmiastowej pomocy skontaktuj się z nami drogą internetową (patrz dział kontakt).


1 Jak kupić wyjątkowy prezent? To proste! Zarejestruj się w platformie Prototyp.pl, przeprowadź pełną aktywację konta, zaloguj się i wyszukaj wyrób który Cię interesuje.
2 Szukasz taniego i sprawdzonego źródła sprzedaży? Platforma Prototyp.pl umożliwia Twórcom unikatowych wyrobów najtańszą i najbardziej sprawdzoną formę sprzedaży. Rejestrując się na platformie zyskujesz możliwość bezpiecznej sprzedaży w Internecie oraz bezpłatnego umieszczenia swojego produktu na wirtualnej półce sklepowej. Na Prototyp.pl rozliczasz się dopiero po sprzedaży.
3 Szukasz wyjątkowego zaopatrzenia swojego sklepu? Prowadzisz sklep z unikatowymi wyrobami i szukasz ciekawych artykułów?
U nas znajdziesz tylko wyjątkowe i niepowtarzalne produkty. Dla osób poszukujących stałego zaopatrzenia, przygotowaliśmy specjalne oferty.
4 Jak zarejestrować się w Prototyp.pl? W górnej szarej listwie kliknij na opcję "Zarejestruj się" i postępuj zgodnie z informacjami pojawiającymi się na ekranie.
5 Mail aktywacyjny nie dotarł na mój e-mail, co zrobić? Najpierw sprawdź czy Twoje zabezpieczenia antyspamowe nie zablokowały wiadomości od nas. Najczęściej programy, które automatycznie filtrują wiadomości i klasyfikują je jako spam przenoszą takie e-maile do folderu SPAM. Jeśli tam nie ma nadzej wiadomości, to sprawdź jeszcze raz folder odebrane i kosz. Jeśli jesteś już pewny, że wiadomośc nie dotarła do Ciebie skontaktuj się z nami korzystając z zakładki „kontakt”.
6 Nie mogę się zalogować, co zrobić? Najpierw sprawdź czy Twoje konto zostało aktywowane poprzez wiadomość e-mail, która powinna dotrzeć na Twóją skrzynkę pocztową po rejestracji. Następnie sprawdź czy wpisywana nazwa użytkownika i hasło są poprawne. Zwróć też uwagę czy na Twojej klawiaturze nie jest włączony przycisk CapsLock – nasz system rozpoznaje duże i małe litery. Gdyby to nie pomagało skontaktuj się z nami (patrz dział „kontakt”).
7 Nie pamiętam loginu i hasła, co zrobić? Na stronie logowania, w jej dolnej części znajdziesz prosty formularz resetujący login i hasło. Podaj adres e-mail, który podałeś podczas procesu rejestracji konta, kliknij na "Przypomnij dane" i postępuj zgodnie z informacjami pojawiającymi się na ekranie.
8 Nie wiem jak się zalogować? W górnej szarej listwie kliknij na opcję "Zaloguj się" i postępuj zgodnie z informacjami pojawiającymi się na ekranie.
9 Szukam określonego wyrobu, co zrobić? W górnej części serwisu znajduje się wyszukiwarka wyrobów i artystów. Wybierz odpowiedni przedział wyszukiwania, wpisz poszukiwane słowo (nie mniej niż 3 znaki) i kliknij na "Szukaj". Ewentualnie przejrzyj katalog wyrobów.
10 Chcę kupić produkt, co zrobić? Otwórz kartę produktu i po lewej stronie kliknij na przycisk "dodaj do koszyka". Produkt zostanie dodany do koszyka i zostanie zarezerwowany dla Ciebie. Aby sfinalizować zamówienie na górnej szarej listwie kliknij na informację przy ikonie koszyka i postępuj zgodnie z informacjami widocznymi na ekranie.
11 Co to jest "Przeznaczenie wyrobu"? „Przeznaczenie wyrobu” określa docelowego odbiorcę wyrobu, którego określa Twórca przedmiotu.
12 Czym są "Metki wyrobu"? „Metki wyrobu” to inaczej słowa określające wyrób, jego właściwości, materiał czy też zawartości.
13 Czym jest "Materiał wyrobu"? „Materiał wyrobu” zawiera informacje o rodzaju materiału wykorzystanego do produkcji danego przedmiotu.
14 Czym są "Kolory wyrobu"? „Kolory wyrobu” informują o dominujących barwach z jakich składa się wyrób.
15 Gdzie znajduje się cena wyrobu? Cena wyrobu jest podana na karcie produktu. Znajduje się zawsze po jego lewej stronie i została opisana jako "Cena wyrobu za sztukę".
16 Co oznacza pozycja "koszty przesyłki wyrobu"? Pozycja ta informuje o szacunkowych kosztach przesyłki wyrobu.
17 Co oznacza pozycja "Dostępność wyrobu"? Określa ilość sztuk wyrobu dostępną na półce. Jeden wyrób może być dostępny w kilku egzemplarzach.
18 Dlaczego niektórzy użytkownicy mają opis "Twórca"? Dlatego, że złożyli aplikację na Twórcę, która umożliwia im sprzedaż wyrobów za pomocą naszej platformy.
19 Co oznacza "Ranking"? Ranking to inaczej "poziom zaufania" użytkownika platformy. Odpowiednie kolory oznaczają:
- zielony - określa przyznane pozytywne komentarze przyznane użytkownikowi
- szary - określa neutralne komentarze przyznane użytkownikowi
- pomarańczowy - określa negatywne komentarze przyznane użytkownikowi
20 Czym są "Dodatkowe opcje" na karcie wyrobu? Dodatkowe opcje pozwalają na:
"Poleć ten wyrób znajomemu" = umożliwia pokazanie wyrobu znajomej osobie, wystarczy kliknąć w link i postępować zgodnie z informacjami umieszczonymi na ekranie.
"Dodaj ten wyrób do szuflady" = umożliwia dodanie Tobie tego wyrobu do Twojej szuflady wyrobów (czym jest szuflada? Patrz w dalszej części pomocy).
"Dodaj Twórcę do ulubionych" = umożliwia dodanie osoby/Twórcy do Twoich ulubionych Twórców.
21 Co oznaczają "Informacje dalsze" na karcie wyrobu? "Numer wyrobu" = określa indywidualny numer wyrobu, zapisany w systemie
"Data ostatnich zmian" = oznacza datę ostatnio wprowadzonych zmian w wyrobie
"Ilość wyświetleń" = określa łączną ilość wyświetleń tego wyrobu
"Zgłoś ten wyrób do administracji" = klikając ten link zgłosisz wyrób do sprawdzenia przez administratora systemu
22 Gdzie znajdują się opcje mojego konta? W górnej szarej listwie, po zalogowaniu kliknij link opisany jako "Mój Profil". Po kliknięciu otworzy się strona z opcjami Twojego konta.
23 Jak wylogować się z platformy? W górnej szarej listwie kliknij link opisany jako "Wyloguj się".
24 Czym jest "Szuflada wyrobów"? Szuflada wyrobów to Twoje miejsce gromadzenia ulubionych wyrobów.
Każdy wyrób możesz schować w swojej szufladzie aby później móc go pokazać innej osobie, podejrzeć czy po prostu zakupić.
25 Co to jest "Mój publiczny Profil"? Opcja ta pozwala na podgląd Twojego publicznego profilu jaki prezentowany jest dla innych użytkowników platformy. Uwaga, pewnie informacje z profilu nie są prezentowane dla oglądających.
26 Co to jest "Mój Profil w platformie"? Ta opcja umożliwia pełny podgląd oraz edycję Twojego profilu zapisanego w platformie. Aby zmienić swoje dane kliknij przycisk "Edytuj swój profil" umieszczony w dole tej strony.
27 Co to jest "Ulubieni Twórcy"? Jest to strona na której prezentowana jest lista Twórców dodanych przez Ciebie do ulubionych.
28 Co to jest "Szuflada wyrobów"? Jest to strona na której prezentowana jest lista Twórców dodanych przez Ciebie do ulubionych.
29 Co to jest "Historia zakupów"? Strona ta umożliwia pełny podgląd zakupionych przez Ciebie wyrobów, oraz przeprowadzonych transakcji zakupowych.
30 Co to jest "Mój Ranking"? Tutaj dowiesz się pełnych informacji o Twoim rankingu. Tutaj też możesz przyznać komentarze do wystawionych dla Ciebie komentarzy. Pamiętaj, że ranking określa Twoją wiarygodność w systemie.
31 W jaki sposób wystawić komentarz dla innego użytkownika? Wejdź do opcji swojego konta, wybierz opcję "Historia zakupów" lub w przypadku kiedy sprzedałeś produkt wybierz "Historia sprzedaży" i w prawej części obok pozycji wyrobu, w kolumnie "Opinia" kliknij opcję "Wystaw". Dalej postępuj zgodnie z opcjami widocznymi na ekranie.
32 Co oznacza, że zamówienie nie zawiera kosztów przesyłki? Koszty przesyłki ustalane są indywidualnie przez sprzedających, oznacza to że do każdego produktu należy doliczyć odrębny koszt przesyłki w przypadku kiedy kupujemy u kilku różnych sprzedawców, lub ewentualnie kiedy kupujemy kilka produktów u tego samego Twórcy wówczas skontaktuj się z sprzedającym i zapytaj go o łączny koszt przesyłki dla zakupionych przez Ciebie wyrobów.
33 Dlaczego podczas zamawiania widzę za każdym razem stronę do uzupełnienia moich danych osobowych ? Jest to konieczny etap składania zamówienia. Wiemy, że użytkownicy niechętnie podają swoje dane kontaktowe, ale do poprawnej wysyłki wyrobu konieczne jest podanie właściwego adresu odbiorcy. Również, wiemy iż dane adresowe mogą ulec zmianie, a krok weryfikacji danych osobowych pozwala na szybką modyfikację danych. Zaznaczamy jednak, że dane te widoczne są wyłącznie podczas transakcji, oraz przechowywane w systemie nie widoczne dla odwiedzających Twoją stronę informacyjną.
34 Tworzę wyroby, i chciałbym zostać sprzedawcą otrzymując status Twórcy, jak to zrobić? Wejdź w opcje Twojego profilu, i w lewej części zaraz pod opcjami konta znajduje się duży zielony banner. Kliknij banner i postępuj zgodnie z informacjami umieszczonymi na ekranie.
35 Mam status Twórcy jak sprzedawać swoje wyroby? Po otrzymaniu statusu Twórcy w opcjach Twojego konta pojawi się dodatkowe kilka możliwości. Wejdź w swój profil i wybierz opcję "Galeria wyrobów" dalej postępuj z informacjami zamieszczonymi na ekranie. Pamiętaj, że dodanie nowego wyrobu do sprzedaży czyni go nieaktywnym do kupienia, aby produkt był możliwy do zakupienia, musisz aktywować go w opcjach edycji produktu.
36 Co to jest "Galeria wyrobów"? To miejsce w którym możesz zgromadzić swoje wyroby, tutaj możesz je dodawać, edytować oraz publikować oficjalnie w platformie do sprzedaży. Pamiętaj, że dodanie nowego wyrobu do sprzedaży czyni go nieaktywnym do kupienia, aby produkt był możliwy do zakupienia, musisz aktywować go w opcjach edycji produktu.
37 Co to jest "Historia sprzedaży"? Strona ta umożliwia pełny podgląd sprzedanych przez Ciebie wyrobów, oraz przeprowadzonych transakcji sprzedażowych.
38 Co to są "Finanse"? Na tej stronie znajdziesz pełną informację o przeprowadzonych transakcjach, podsumowanie zarobku z dowolnego okresu, oraz informację o koniecznej do zapłaty prowizji od sprzedanych produktów, którą musisz uregulować z nami. Pamiętaj, aby regulować płatności terminowo.
39 Mój wyrób jest nieaktywny, i nie można go zakupić, co zrobić? Dodanie nowego wyrobu do sprzedaży czyni go nieaktywnym do kupienia, aby produkt był możliwy do zakupienia, musisz aktywować go w opcjach edycji produktu. Drugą sytuacją jest to, że ktoś już zakupił pełną dostępną ilość Twojego wyrobu i przez to stał się nieaktywny do zakupu.
40 Dlaczego zdjęcia nie dopsaowują się same tylko ingeruje w nie system? Od początku powstania serwisu przez cały czas próbujemy znaleźć najlepszą formę prezentacji prac Twórców. Technologia jednak nie jest idealna i aby uzyskac efekt kwadratu, co niesie za sobą estetykę prezentacji waszych wyrobów, system musi wpływać na wasze zdjęcia dopasowując je odpowiednio, co również przekłada się na to, że taki wyrób zostanie zauważony przez nabywcę. Dlatego ważnym jest aby wasze zdjęcia były odpowiednio też przygotowane, nie za długie czy nie za szerokie, czy też nie zbyt małe.